Vak- en vormingsgebieden

Op de Kernschool werken we in kleine groepen. Er stromen het hele jaar door nieuwe kinderen in. Twee keer per jaar is er een uitstroommoment.

– De leerstof Mondeling Nederlands is verdeeld in vier niveaus, cursus 1, 2, 3 en 4 van elk tien weken. Kinderen die nog geen Nederlands spreken, starten in cursus 1. Momenteel werken we met de nieuwe methode “Wereld vol woorden”. Kinderen die een beetje Nederlands spreken starten op een hoger niveau.

– Zowel bij lezen als bij rekenen worden de kinderen ingedeeld in groepen passend bij hun eigen niveau, wat mede afhankelijk is van de schoolloopbaan in het land van herkomst.

– Voor de lessen wereldoriëntatie, sociaal-emotionele vorming en kunstzinnige vorming worden de leerlingen ingedeeld in leeftijdsgroepen.

Op dinsdag en vrijdag hebben de kinderen gymnastiek. Zij moeten dan een korte broek en t-shirt of gympakje dragen. Zij mogen op blote voeten gymmen of met gymschoenen met een witte zool. De kinderen mogen elke gymles een handdoek meenemen, want na het gymmen zijn zij in de gelegenheid om te douchen. Jongens en meisjes hebben een aparte kleed- en doucheruimte.